С lady Marian си говорим за проведения ЛАРП с мотиви от едноименната книга на Роджър Зелазни
"Изобщо, ако има книга, като че ли направена за да се играе ЛАРП по нея, това е тази..."
Доволна ли си от провеждането на ЛАРП-а?
В общи линии да. Тази игра беше до голяма степен експериментална и въпреки че на ниво система имаше доста неща, които не се получиха, съм много доволна, защото успях да тествами да видя къде гърми, какво трябва да се подобри и как. На ниво играчи съм възхитена. Хората се бяха подготвили и бяха прекрасни, като в крайна сметка успяхме да постигнем прилично високо ниво на възпроизвеждане на духа на книгата. Мястото и сезонът също бяха подходящи и доста хора след играта споделиха, че са се вживели добре и това ги е направило щастливи.
Ще ни разкажеш ли нещо повече за книгата и защо избра точно нея за сетинг за ЛАРП?
Книгата е едно кратко романче на Роджър Зелазни. Името си взема от поема на По, сюжетът – от тъмните писания на Лъвкрафт, а героите – от редица митологии и художествени произведения, сред които такива на автори като сър Артър Конан Дойл, Мери Шели и Брам Стоукър... Можете да си направите съответните асоциации и да си представите мрачната есенна свръхестествена атмосфера, която следва от всичко това. От години ми се иска да направя ларп конкретно по тази книга, от една страна защото ми е любима, от друга защото е много подходяща като формат – героите в нея играят своеобразна Игра, изходът от която ще реши съдбините на света – според това кой победи, ще бъде помогнато или попречено на Старите богове да се завърнат на Земята. Това дава прекрасна почва за игра от нашия вид – две противникови фракции, като в началото никой не знае кой от кои е. Изобщо, ако има книга, като че ли направена за да се играе ларп по нея, това е тази...
Куест-адвенчър-пъзел ЛАРП е един нов тип игра. Предполагам, че подготовката е била по-различна от обикновено?
Форматът, описан по този начин, също е един вид експериментален. Аз съм голям почитател на компютърните игри с жанр „куест”.Колкото повече логически пъзели за решаване има, толкова по-добре. В тази връзка ми хрумна, че можем да направим такъв ларп – като алтернатива на социалните и бойни ларпове.Разбира се, социалната част няма как да не присъства, защото все пак играчите и героите са живи същества, които интерактват помежду си, но се опитах да поставя фокуса върху намиране на колкото се може повече решения на загадки, с идеята това да доведе до победа или загуба. Тази част от ларпа не се получи много добре, както обясних по-горе. Системата беше експериментална и „изгърмя” на няколко места, но както казах, учим се.
Колкото до подготовката, не съм участвала активно до сега в организацията на други ларпове, но по това, което съм видяла когато съм помагала с нещо на приятелчета-организатори, нямаше нещо кой знае колко различно. Измисляш системата, забиваш народа със сетинга, те масово не четат всичките ти теми, само казват „пишете ме”, организираш транспорт, който се издънва, намираш място за спане, където до последно не знаеш кой как ще спи, въртиш телефони и киломерти, пишеш куестове пътьом, измисляш нови неща в последния момент.... изобщо нищо кой знае колко различно от всеки друг ЛАРП.
А самата игра, някоя интересна случка да ни разкажеш?
В книгата има луд Викарий, който гони свръхестествените Играчи и техните животни придружители с арбалет и събира последователисредместните селяни. Оказа се, че в селото, в което играхме, има един дядо с известни хъм.. дименционни проблеми, който гонеше играчите, караше им се, питаше ги какво правят тук, споменаваше майките им и дори чух слух, че ходил да си вземе брадвата. Повечето играчи, които ми разказаха за него, бяха въодушевени, че си имаме Викарий в Играта, а дори не се налага да му плащаме!
Има ли надежда за продължение или може би ще организираш пак такъв тип игра, но с различна книга за основа?
Продължение със сигурност ще има и то ще е следващия октомври. Тази година Затварячите спечелиха служебно, като унищожиха картата и не позволиха на Отварячите да намерят мястото, където трябваше да се извърши ритуалът по отваряне на Портата. Което означава, че Портата остава затворена до догодина, когато Отварячите отново могат да се пробват. Дали обаче играта ще бъде с този формат или с алтернативен е рано да се каже.Дадоха ми някои интересни идеи, които мисля да се опитам да развия.
За такъв вид куест-пъзел ЛАРП обаче почва има. Вече имам идеи за няколко алтернативни сетинга - книги, истории, светове и епохи, в които могат успешно да се вкарат такъв вид логически игри. Със сигурност ще реализирам някой от тях, но кой и кога е рано да се каже. За момента ще спя зимен сън и ще релаксирам .
Тук е моментът, ако искаш да кажеш нещо, което сме пропуснали да те попитаме.
Искам да кажа, че много се радвам на хората, които дойдоха. Ограничението да си чел книгата, за да играеш, звучеше плашещо за някои, мотивира други и докара на игра доста солидно количество хора, които не са ларпъри, но са почитатели на книгата. Благодаря на всички, които се престрашиха, дойдоха и се забавляваха.В един момент следобеда, когато започнах да виждам дупките в системата и кои куестове не се получават и защо, си мислех, че играта пропада. После се оказа, че хората са успели да се вживеят в октомврийския дух на книгата, дори когато не са успели да си изпълнят куестовете. Мисля, че мястото беше достатъчно вълшебно, за да позволи това да се случи и съм много щастлива, че успяхме да го изживеем пълноценно.
~~~
Снимка: Антония Дончева.
Коментирай от FB/G+ профил