Фентъзи свят, където империи рухват и се възраждат, а остриета и магии се преплитат в мъглата...
The Fog е фентъзи поредица от ларпове, развиваща се от 2010 година. Позната повече като Драконовия свят (ДС), поредицата събира между 120 и 150 участника в летните игри, а през 2016 г. броят достигна близо 190.
Историята на света се развива с всяка игра. Империи рухват, за да се изградят отново от пепелта, съюзи се разпадат след години битки рамо до рамо, остриета летят в мрака, докато се сипват отрови в питиета, магьосници държат под око вселенския баланс, докато простосмъртни преговарят за земи, артефакти, и най-вече - за пари.
А преди много години, в началото на времето...
Съществували Драконите.
Драконите създали Хаоса.
Хаосът родил Боговете.
Един от Боговете, Тими, се разбунтувал против Драконите и измислил Времето, за да ги направи смъртни.
От Времето възникнал Редът.
Драконите накарали Хаоса да се сблъска с Реда.
Във всички посоки се разхвърчали отломки.
Тими видял, че Редът ще бъде унищожен от Хаоса, и разтеглил тяхното Време, така че този сблъсък да продължава вечно.
От енергията на сблъсъка някои отломки се слели и формирали нови светове, на които се появили живи същества. Всички светове включват едновременно Ред и Хаос. Затова световете и съществата, които се зародили на всеки от тях, са различни – заради различното съотношение на Ред и Хаос.
Драконите започнали да остаряват.
Днешната карта на света
Тя е базирана на Балканския полуостров, а повечето земи са притежание на различни кланове. Последните се борят помежду си не само заради идеологии, но и за земи, власт, пари. Такъв формат на карта на ЛАРП свят предразполага и към по-лесно включване от страна на чуждестранни гости в сетинга, особено на играчи от съседни страни - например един от гръцките кланове наскоро "заяви претенции", че притежава земите край Петрич. Само от един такъв тип вест може да последват множество интриги, съюзи, заплахи за война, търговски сделки и т.н. - все неща, които са в основата на ЛАРП преживяването.
Правилата
Българските ЛАРП игри се различават и с една особеност, валидна и за Драконовия свят - няма класове и нива (левъли) на героите, участниците не вдигат точки на различни "умения" с изключение на магията, не хвърлят зарчета, които да предопределят резултата от някоя ситуация. Така ставайки по-добър боец с меч наистина, то героят ти воин също става по-добър боец. Ако се прикриваш в храстите и си тих като сянка, то героят ти е тих като сянка. Ако те чуят, значи са чули героя ти. И т.н.
Подробните правила обхващат всички страни на една игра - от правилата за удари, "смърт", магия, отвари, през тези за игрови предмети и артефакти, структури по терена, служебни лица и т.н. Може да ги прочетете в специалната секция на сайта.
Избор на персонаж
Драконовият свят е изцяло измислен от въображението и вдъхновението на няколко човека. Той не е обвързан с конкретен филм/книга/видео игра и като такъв дава свободата на играчите да си изберат или измислят какъвто поискат герой. Не е препоръчително той да е вече съществуващ персонаж (например Фродо или Гералт от Ривия), но напълно позволено е да играеш хобита *вмъкни-име-тук* или вещера *вмъкни-име-тук*. Така се получава смесица от викинги, вампири, алхимици, елфи и всякакви причудливи същества, подчиняващи се едни и същи правила в постоянно развиващия се свят на Мъглата.
Играта е в ръцете на участниците
Една малка част от сетинга на всяка игра се подготвя от Гейм Мастърите, а голяма част за развитието се оставя в ръцете на всеки играч. Основна движеща сила в тези игри са клановете и техните взаимоотношения, като същевременно има и няколко по-социално ориентирани организации като Магьосническата академия, Знахарите, Седмия път. Те предлагат на играчите по-нестандартни интеракции като алтернатива (или допълнение) към играта в клан. Всяка фракция си има история, йерархия, морални ценности и игрови цели, а как може да се присъедини играч към нея може да разпита във форума.
Както и при другите български ларпове, Гейм Мастърите не придружават всеки участник в играта и не насочват неговите действия според това, което се случва. Всеки играч е отговорен за своята игра и не е необходимо да търси разрешение от Гейм Мастър, за да направи нещо интересно и иновативно в рамките на играта (освен ако не включва повреждане на реквизит или е свързано с въвеждане на изключение от основните правила на играта).
Информация за предстоящи и минали игри от поредицата се публикува на официалния сайт на The Fog, както и на LARP Bulgaria.
~
Част от информацията е взета от http://www.thefog-larp.org/
Коментирай от FB/G+ профил