Както всяка игра, ЛАРП-ът си има правила за отчитане на ударите
Има различни видове правила за отчитане на ударите най-вече в зависимост от света, в който се играе конкретната игра. По-долу ще представим най-стандарните правила, които се ползват, но не забравяйте, че за всеки ЛАРП трябва да се запознаете предварително с правилата, специфични за него.
Точки живот (ТЖ)
Всеки персонаж има по 1 точка живот (ТЖ). Определени персонажи със специални функции могат да имат повече ТЖ, но ако не сте такъв персонаж, следвате стандартните правила.
Основно тялото се разделя на общо шест части: врат, торс, лява ръка, дясна ръка, ляв крак, десен крак.
Точките живот на всяка отделна част се смятат отделно, т.е. може да останете „без десен крак и дясна ръка” например, имитирайки тежко пострадал, но да може да ползвате „левия си крак и лявата си ръка”.
Видове брони
Плат/дреха - дава 0 (нула) точки защита, т.е. след първия попаднал удар крайникът се счита за неизползваем.
- Пример: десничар съм и съм облечен с блуза. Уцелват ми дясната ръка (където и да е) следователно или пускам оръжието на земята, или го прехвърлям в лявата си ръка и се опитвам да се отбранявам с нея. Не е позволено да използвам дясната си ръка, докато не ме излекуват.
Кожена броня, гамбезон - дават 1 (една) точка защита, крайникът се счита за неизползваем след втория удар.
- Пример: имам кожена броня до лакътя на ръката си. Уцелват ме 1 път над лакътя - считам ръката си за неизползваема.
- ИЛИ уцелват ме 1 път под лакътя, върху бронята - продължавам да използвам ръката си; след което ме уцелват 2-ри път върху бронята или над нея - ръката ми е „отрязана”.
Плетена ризница - дава 2 (две) точки защита
Кована броня - дава 3 (три) точки защита
Комбиниране на брони с покриване (стакване на брони) - събират се точките защита на броните, но до два вида брони.
- Пример: ръката ми е покрита от ръкав на гамбезон, върху който има ръкав на ризница. Получавам 1 ТЗ + 2 ТЗ, общо 3 ТЗ.
- ИЛИ ако имам ръкав на гамбезон (1 ТЗ), отгоре на същото място кожена броня (1 ТЗ) и върху нея съм сложил ръкав на ризница (2 ТЗ), смятам само две от тях - 1 ТЗ от гамбезона или кожената броня + 2 ТЗ от ризницата, отново общо 3 ТЗ.
Всички останали брони, направени от други материали като: балатум, пластмаса и други, се приравняват към определена броня по преценка на организаторите и/или арбитрите на място, както и способността им да стакват.
Специфичното при ударите в торса – независимо къде ви ударят – отпред, отзад, отстрани; ударите се броят общо. Това го уточняваме, защото визуално торсът се разделя на отпред (гърдите) и отзад (гърбът), но всъщност се брои за една част от тялото. То и кракът си има отпред и отзад, но пак се брои за един крак. :)
- Пример: с кована броня съм, която покрива торса ми само отпред. Удрят ме един път отпред (остават ми две точки защита и 1 ТЖ), след което ме удрят отзад (където нямам никаква броня и съм само на 1 ТЖ) - следователно „умирам или отигравам безсъзнание” в зависимост от специфичните за този свят правила за смърт.
Повече детайли на различните видове системи за правила може да прочетете на следните линкове:
- основните правила, т.нар. "Стари правила" - линк
- правилата на "Света на Дракона" - линк
- правилата при Сталкерските ЛАРП-ове - линк
Отново напомняме, че горните правила важат при повечето ЛАРП-игри, но имайте предвид, че организаторите на даден ЛАРП могат да ги променят в различни граници в зависимост от сюжета и света, в който се играе. Запознайте се с тях предварително, за да ви тече гладко играта после и да не се отвличате с излишни недоразумения. :)
Коментирай от FB/G+ профил